13 biztosító versenyez Önért a 2024-es lakásbiztosító váltási kampányban!
A hazai lakásbiztosítási piac mintegy 170 milliárd forint díjbevétel mellett több mint 3,3 millió lakásbiztosítást kezel. Ez magasabb mint 50 ezer forintos átlagdíjat jelent (mindaddig, amíg a biztosítók nem adják meg pontosan a ház/társasház és lakás adatokat, csak találgatni tudunk persze). Emellett a magasnak mondható átlagdíj melett, a lakásbiztosítások kárhányada kifejezetten alacsonyak mondható. A károk mértéke a beszedett díj felét sem éri el. Vagyis azt mondhatjuk, hogy a lakásbiztosítás igen jó üzlet a biztosítóknak (persze csak akkor ha nem számítjuk a szektort évről évre terhelő különadókat és a többi termék kieélezett helyzetét…, de azt ki számolja?).
Fontos információ még, hogy a lakásbiztosítási piacon a biztosítók nem egyenlően osztoznak, sőt tulajdonképpen komoly egyenlőtlenségek vannak, mivel 4 biztosító több mint 80 százalékot visz, a többi kilenc meg a maradék 18-on osztozkodik. Így érthető és várható, hogy a 2024-es lakásbiztosító váltási kampányban - megragadva az alkalmat - minden biztosító igyekszik majd (tehetségének megfelelően) kihasítani magának egy új szeletet a tortából, vagy legalább megőrizni korábbi súlyát.
A 2024-es lakásbiztosító váltási kampány alkalmával 13 biztosító száll majd ringbe, a GFM által „kikényszerített” versenyben az ügyfelekért. A díjkalkulációk, lakáskalkulátorok, telefonos ügyfélszolgálatok komoly terhelésnek lesznek kitéve márciusban és a biztosítók várhatóan újra osztják majd egymás között a 170 milliárd forintos lakásbiztosítási piacot.